איך לטפל באוסטאופורוזיס
משפחה

איך לטפל באוסטאופורוזיס

אוסטאופורוזיס זו מחלה שמעמידה בסיכון את העצמות שבגוף. כתוצאה מהמחלה, העצמות אט אט נחלשות, נעשות דקות ועלולות להישבר בהשפעת לחץ לא רב או מנפילה. עם הגיל, עולה מאוד הסיכון להתדלדלות העצם, אך אין זה אומר שאין מה לעשות. אפשר בהחלט לטפל, להאט את המחלה ולחזק את העצמות. הדברים הבאים יעזרו לכם להבין איך לטפל באוסטאופורוזיס, בכל שלב בחיים.

הקפידו על תזונה נכונה וצריכת סידן

הדבר החשוב ביותר זה להבין שאוסטאופורוזיס היא תהליך מתמשך, שנעשה מהיר בעקבות תזונה לקויה. לעומת זאת, תזונה נכונה מאיטה מאוד את המחלה ומהווה סוג של חיסון טבעי נגדה. מה השלבים של טיפול באוסטאופורוזיס? הכלל הבסיסי הוא לצרוך סידן בכמות מספקת לשם בניית עצמות חזקות, הגוף חייב את המינרל שמהווה אבן בניין לכל העצמות בגופנו.

הקפידו על אורח חיים פעיל

חוסר פעילות גופנית לא מחליש רק את הלב ואת השרירים. פעילות גופנית מותאמת נחשבת לפתרון טוב שיכול למנוע את המחלה ואף לחזק עצמות שכבר נפגעו. אז איך לטפל באוסטאופורוזיס? ניתן להירשם לקבוצות אימון, שמתרגלות התעמלות בונת עצם. ניתן פשוט לסגל אורח חיים פעיל יותר ביום יום. למשל, נמצא כי עלייה במדרגות בכל יום ויום, תורמת לחיזוק עצמות. גם פעילות של שחייה ופעילות עם משקולות (גם במשקלים נמוכים שכל אחד יכול), מחזקים את העצמות בצורה טובה מאוד.

הכירו מאכלים שחוסמים ספיגת סידן

ישנם מאכלים שנחשבים לבריאים, אך יחד עם זאת הם חוסמים את ספיגת הסידן בגוף. כלומר, ניתן לצרוך אותם, אך עדיף לאכול אותם בנפרד ממאכלים עשירים בסידן. דוגמא לכך – דגנים מלאים, תרד, נתרן (כלומר מאכלים עתירי מלח).

שימוש בתוספי תזונה

צמחוניים ואנשים שאובחן אצלם חוסר תזונתי, יפיקו תועלת משימוש בתוספי תזונה איכותיים. כך לדוגמא, תוספי תזונה של ויטמין D. תוסף זה הוא אחד החשובים ביותר לאחר אבחון של אוסטאופורוזיס, בפרט בגיל השלישי והרביעי.

טיפול תרופתי

ידועות כיום לא מעט תרופות, כדוגמת פוסלן או אקטונל שהשפעתם – האטת פירוט העצם שמתרחש באופן טבעי בגוף. תרופות חדשות ממשפחות אחרות יכולות לסייע בבניית עצמות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *